Inför installation blir föraren kontaktad av en elektriker för tidsbokning. Elektriker kommer också ställa kontrollfrågor om förarens hemmamiljö för att säkerställa en lyckad installation. Därmed ska man i ett tidigt skede fundera och ta reda på följande:
När laddboxen är installerad är föraren redo att ladda sin företagsbil. Inför varje laddning identifierar föraren sig genom att placera sitt ChargePoint-kort mot laddaren. Laddningen administreras sedan av ChargePoint och ALD Automotive enligt arbetsgivarens drivmedelsmodell.
Fakturering av el använd till laddning sker till ALD Automotive och det är därför viktigt att föraren senast den 8:e varje månad rapporterar sin körjournal i kundportalen My ALD så att kostnaden hanteras på rätt sätt.
ChargePoints kundtjänst finns tillgänglig dygnet runt, alla dagar i veckan på +46 (20) 0883673. Kundtjänsten kan problemsöka, uppdatera och reparera både publika och privata laddstationer på distans, och även hjälpa till om det skulle uppstå problem i din app eller i ditt konto. Du kan även finna svar på deras supportsida.
Undrar du något och behöver komma i kontakt med ChargePoint? Ring deras support på +46 (20) 0750044.