Laddlösning i hemmet för tjänstebilsföraren

Enkelt för föraren och enkelt för löneadministratören.

Laddboxen, specifikation

  • Alfen Eve Single Pro-line
  • Type-2 uttag
  • 3-fas
  • Max 22 kW laddningshastighet
  • MID certifierad kWh mätning
  • DC-läckage detektor
  • Kommunikation via GSM eller LAN.
  • Möjligt att välja fast kabel (5 meter)
Ring oss!
08-501 122 00

Eve Single Pro-line 2020 -24

ic_alfen_home_station@3x

Installation

Detta ingår:

  • Mottagning av order från ny EV-förare inklusive bedömning av installationen på distans, via telefon. 
  • 10 meter kabel från säkringsskåp till laddbox
  • 3 fas-installation
  • Installation av nödvändigt skydd i säkringsskåp
  • Omarrangering av grupperingar i säkringsskåp vid behov
  • 1x väggborrning (max 20 mm)
  • 3 meter kabelränna
  • Väggmontering av laddbox

Inför installation:

Inför installation blir föraren kontaktad av en elektriker för tidsbokning. Elektriker kommer också ställa kontrollfrågor om förarens hemmamiljö för att säkerställa en lyckad installation. Därmed ska man i ett tidigt skede fundera och ta reda på följande:

  • Var ska boxen sitta
  • Med fast kabel eller utan
  • Vilken amperenivå som finns i anläggningen
  • Var finns säkerhetsskåpet

Laddning

När laddboxen är installerad är föraren redo att ladda sin företagsbil. Inför varje laddning identifierar föraren sig genom att placera sitt ChargePoint-kort mot laddaren. Laddningen administreras sedan av ChargePoint och ALD Automotive enligt arbetsgivarens drivmedelsmodell.

Fakturering av el använd till laddning sker till ALD Automotive och det är därför viktigt att föraren senast den 8:e varje månad rapporterar sin körjournal i kundportalen My ALD så att kostnaden hanteras på rätt sätt.

Support

ChargePoints kundtjänst finns tillgänglig dygnet runt, alla dagar i veckan på +44 (020) 7519 5052. Kundtjänsten kan problemsöka, uppdatera och reparera både publika och privata laddstationer på distans, och även hjälpa till om det skulle uppstå problem i din app eller i ditt konto.