09apr

NY LEDNING FÖR ALD AUTOMOTIVE SVERIGE

För att stödja den fortsatta utvecklingen av mobilitetslösningar och kunna erbjuda bästa möjliga service till våra kunder har en förändring gjorts i ledningen för ALD Automotive Sverige.

Frank Alofs, tidigare Operations Director i Nederländerna, har utsetts till VD. Frank har arbetat inom billeasingbranschen i närmare 20 år och kom till ALD-organisationen för 6 år sedan.

Maxime Verneau, tidigare Group Financial Controller hos ALD S.A., har utsetts till Chief Financial Officer. Maxime har arbetat inom koncernen sedan 2016.

Med ett tydligt fokus på kundnöjdhet har Frank under de senaste åren arbetat hårt för att öka kundnöjdheten i Nederländerna, som 2017 blev det vinnande leasingföretaget när kundnöjdheten bland förare jämfördes i en extern utvärdering. Detta uppnåddes med lagarbete, vilket är något han starkt tror på.

- Under de kommande åren kommer vi att fortsätta öka kundnöjdheten med vårt nuvarande erbjudande och introducera nya mobilitetslösningar som car sharing, säger Frank Alofs.

Frank tillbringar för närvarande fem dagar per vecka i Sverige och kommer under sommaren att flytta permanent med sin familj till Sverige.

Läs pressmeddelandet

Ring oss!